preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 6. 2016.

Ukupno: 175904
Ovaj mjesec: 1293
Ovaj tjedan: 366
Danas: 62
Forma Viva Malečnik 2014

Učestvovali smo na 30. Međunarodnoj osnovnoškolskoj kiparskoj radionici "Forma viva Malečnik 2014" na poziv odijela za kulturu grada Maribora.

Dvije djevojčice osmog razreda koje imaju izražen senzibilitet za trodimenzionalno oblikovanje Emily Cunjak i Hana Hirnig s ostalim uzvanicima iz 27 osnovnih škola iz Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Austrije, Hrvatske i Mađarske oblikovali su u drvu 2. i 3. listopada u OŠ Malečnik pri Mariboru.

Zahtijevan rad u drvu povezao je djecu i mentore temom „Drvo tradicija i kultura“.

Organizatori su pripremili materijal, alat za rad i stručnu pomoć. Učenice su napravile dvije skulpture na zadanu temu: 1. Glagoljica i 2. Dječja igračka. Organizatori u studenom priređuju svečanu izložbu u Galeriji KULT 3000 u Ljubljani gdje će biti uručen katalog i priznanja sudionicima izložbe.

 

*************************

 

Zajedništvo likovnim stvaralaštvom u  Kiparskoj koloniji Malečnik

 

  Svijet je dječjega likovnog stvaralaštva fascinantno  područje, puno neočekivanoga i nepredvidivoga. Način na koji učenici stvaraju u Kiparskoj koloniji u Malečniku svojom svježinom i autentičnošću nadmašuju očekivanja mentora.

                Ovogodišnja  je trideseta po redu međunarodna  kiparska kolonija tematski  vezana uz baštinu. Baština je okruženje u kojemu se krećemo i radimo, pamćenje  jednoga grada, mjesta ili države te ljudi koji su u njima živjeli, i žive. Baština označava sve ono što je postojalo prije nas, ali i ono što će postojati poslije nas. Ona je nešto što je naslijeđeno i ono što se ostavlja u naslijeđe. Likovna oblast ima univerzalne vrijednosti i zato ona ne poznaje granice, čime daje pun doprinos  toleranciji i zajedništvu na bazi kulturnih razlika.

                Funkcionalna je adaptacija učenika u Kiparskoj koloniji  bazirana  na iskustvu i percepciji, u neposrednome okruženju  životne  realnosti. Njeguje se plastična percepcija, imaginacija i entuzijazam. Kroz igru materijalom učenici se spontano i spretno izražavaju. Spretno i spontano izražavanje  rezultat  je  projekcije  dječje  mašte.  Za razvoj djeteta nužno je da ono samostalno, slobodno i aktivno istražuje svijet oko sebe  jer tako izgrađuje sebe  kao  osobu. Spontano učeničko izražavanje  u drvu  ima svoju estetiku i umjetničku vrijednost koja zaslužuje  priznanje. Radom u drvu učenici stječu strpljenje, upornost i dosljednost. Jača im osjećaj za suradnju s  ostalom djecom u Koloniji. U provođenju kiparskih aktivnosti s učenicima  nema  mjesta pravilima, zakonitostima i kritici jer su oni trenutni zagušivači kreativnosti, slobode, samopouzdanja i radoznalosti.  Znanstvena istraživanja stalno dokazuju da bavljenje likovnim aktivnostima, kao i umjetnička naobrazba općenito, poboljšavaju i druge aspekte spoznaje, primjerice  likovne  aktivnosti potiču fokusiranje, odnosno usmjeravanje pozornosti, pa učestalo bavljenje likovnošću djeluje na bolju koncentraciju  i potiče opuštanje cijeloga  organizma i lučenje hormona sreće, što rezultira kvalitetnijim življenjem;  upotreba različitih materijala, rješavanje problema koje donosi likovni proces, eksperimentiranje i traženje novih spoznaja pridonosi razvoju divergentnoga  mišljenja, a samim time i kreativnosti. Za upoznavanje i prepoznavanje  likovnoga  izraza učenika, potrebno je razviti sposobnost spontanoga promatranja svijeta i pojava oko sebe –  bez ikakvih opterećenja ili predrasuda. Na taj način u sebi razvijamo razumijevanje za njihova viđenja i iskustva, a učenicima pružamo dragocjenu slobodu iskazivanja. Klešući, modelirajući svoje kiparske uratke, učenici uočavaju, otkrivaju i izražavaju otkriveno, i to je uvijek novost – novostečene vještine i novo izražavanje unutarnjega  bića djeteta. Osjetiti dječju radost stvaranja, zanos, ushite, dijeliti s njima trenutke  spoznaje o vrijednosti učinjenoga, nemjerljiva je nagrada mentorima. Međusobno prožimanje radosti stvaranja novoga osjeća se u svakome trenutku življenja u ovoj Koloniji, zbog čega joj se svake godine ponovno vraćaju i učenici i njihovi mentori.

Uz stalan poticaj mentora  učenici su sposobni za aktivno i stvaralačko sudjelovanje u izradi drvenih kiparskih uradaka. Svoj unutarnji svijet u ovoj Kiparskoj koloniji dopunjavaju novim iskustvima i učenjem. Mentori pažljivo čuvaju taj unutarnji svijet djeteta, pomažu učenicima da stalnim učenjem i istraživanjem bogate  svoje  iskustvo i razvijaju vlastiti odnos prema zadanoj likovnoj temi. Svrha ovakvoga načina rada jest u tome da se sačuva osobnost učenika i njihovi potencijali, da se oni samostalno i slobodno iskazuju na najrazličitije načine, dok uz pomoć mentora ne otkriju i prepoznaju specifičnosti svojega karaktera i steknu motoričke vještine.

                Nastala su kiparska djela  iskrena, jednostavna, spontana, bez pokušaja prikrivanja,  bez namjere udovoljavanjima očekivanjima odraslih. Vrijednost i važnost ovih učeničkih kiparskih uradaka u Malečniku nije u tome da  "znaju" oblikovati ono što ćemo  mi prepoznati, nego u onome što samo učenici vide, pronađu ili otkriju u svijetu koji ih okružuje, i to izraze u drvu.  Svi  učenički likovni radovi sadrže originalnost i estetsku vrijednost. Zato se veliko bogatstvo krije u ovoj Kiparskoj koloniji u kojoj učenici  otvaraju vrata svojega  unutarnjeg svijeta, mašte, želja, snova. Otvaraju ta vrata novim mogućnostima, novim oblicima komunikacije s učenicima i mentorima koje susreću upravo u Malečniku. Ta komunikacija s drugima i različitima na likovnoj i ljudskoj razini bogatstvo je koje svaki sudionik ponese  iz Kiparske kolonije  Malečnik. 

                                                                                                                                   Laura Herceg, mag. educ. art.

 

 

Da bi slike pogledali u većem formatu, kliknite na prozor sa slikama.

 

Tražilica



Kalendar
« Veljača 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Lista linkova je prazna

Za učitelje
Lista linkova je prazna




preskoči na navigaciju