preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 6. 2016.

Ukupno: 104717
Ovaj mjesec: 982
Ovaj tjedan: 140
Danas: 27
Nives Kavurić-Kurtović: Zarolan životom (16.11.)

LIADO-vci su u subotu 16. studenog posjetili galeriju Kortil, izložbu Nives Kavurić-Kurtović „Zarolan životom“, koju je organiziralo Društvo povjesničara umjetnosti Rijeke.

Nakon iscrpne analize dva svitka dužine preko 56 metara učenici imaju zadatak slikarskim tehnikama olovke, krede suhog i  pastela prikazati jedan ili više sretnih događaja u svom životu.

Nives Kavurić Kurtović  (1938. – 2016.) dobitnica je brojnih nagrada i priznanja u Hrvatskoj i inozemstvu. Na međunarodnoj sceni zabljesnula je već 1967. osvojivši prvu nagradu na Bijenalu mladih u Parizu. Tih je godina sudjelovala na riječkim Bijenalima mladih, te na Međunarodnoj izložbi originalnog crteža na kojoj je 1982. dobila Grand Prix Bijenala. Bila je redovita članica HAZU od 1997. Djela joj se nalaze u mnogim muzejskim, galerijskim i privatnim zbirkama u Hrvatskoj i u svijetu. U Galeriji Klovićevi dvori  u Zagrebu održana je 2016. njena retrospektivna izložba Putovanje zakutcima trajanja (uvijek na zavoju).

Njezini su umjetnički zapisi najčešće autobiografski. Linija je nekad nježna, nekad oštra, nekad lelujava. Na njezinim se crtežima mogu pronaći spirale, labirinti, čudovišne ruke, izobličena tijela, hipertrofirane usne, bikove glave, naznake kućice za samicu, likovi u dijalogu... “Crtež mora biti jednako opor, hrabar kao i život. Ako crtež proizlazi iz duha, a linija iz ruke, crtež kao uzbuđenje činjenja važniji je”, tumačila je umjetnica, koja nije bila od mnogo riječi. Puštala je da njezina djela govore za sebe. Bila je prva akademkinja u Hrvatskoj, od 1997., redovita članica Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

Ime Nives Kavurić Kurtović, ili NKK, kako se često potpisivala (a i od njezina je potpisa znao nastati manji umjetnički rad, pretvarala ga je u oblike). Nives Kavurić bila je dosljedna u svojem djelovanju, od samih početaka do kraja. Riječi su često bile integralni dio njezina stvaralaštva. Nije imala umjetničkog mira, neprekidno je stvarala, oslikavala je i mnoge predmete likovne umjetnosti, daske, krpe, teniske rekete. Važne su u opusu ove umjetnice bile i prostirke na kojima je slikala, nastalo ih je tijekom njezina života stotinjak. Među njima su bile i one posvećene majstorskoj radionici Krste Hegedušića u sklopu koje je umjetnica stasala, i što je, kako je svjedočila, bila i najdruštvenija faza njezina života. Za stvaralaštvo joj je, naime, trebala tišina. U Hegedušićevoj se radionici danonoćno radilo, a za radionicu su birani samo najtalentiraniji studenti. Ovaj joj je umjetnik, tumačila je, pružio mogućnost da se stabilizira. Kasnije je i sama predavala na Likovnoj akademiji, njezin je atelje tamo odisao stvaralačkim nabojem. Tehnika je također bila vrlo važna za njezin rad. Radila je, naime, uglavnom kombiniranom tehnikom, miješanjem crtačke i slikarske tehnike te kolažiranjem, na platnu, papiru, drvu, lesonitu i ljepenki.

“Rolada življenja ili zarolan životom”, djelo je koje svjedočilo o sumiranju njezinih životnih iskustava, o čitavom životu, djetinjstvu, prvim ljubavima, nestajanju, i ključan je njezin rad iz osamdesetih.

 


Tražilica



Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Lista linkova je prazna




preskoči na navigaciju