preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 6. 2016.

Ukupno: 104718
Ovaj mjesec: 983
Ovaj tjedan: 141
Danas: 28
Stručni izlet u Zagreb (10.03.2018.)

Učenici i mentori LIADO-a u subotu 10. ožujka bili su na stručnom izletu u Zagrebu.

Posjetili su Klovićeve  dvore, Galeriju ULUPUH-a i  Muzej za umjetnost i obrt.

U Galeriji Klovićevi dvori učenici su imali prilike uživati u slikarskim radovima Vlahe Bukovca koja obrađuje njegovo pariško razdoblje 1877. – 1893., te njegovu afirmaciju u Engleskoj, Crnoj Gori, Srbiji kao i buđenje domaće likovne sredine u Dalmaciji.

Prvi se puta u Hrvatskoj predstavljaju djela iz Engleske i Francuske koja je radio za trgovce Vicars Brothers te pripadnike engleskoga visokog društva Richarda Le Douxa i Samsona Foxa. Izložena su djela koja je predstavljao na pariškom Salonu poput La Grande Iza, Andromeda ili Dalmatinski ribari te Portret Baltazara Bogišića. Na nov se način valorizira Bukovčevo slikarstvo nastalo izvan atelijera i akademije, njegovi slobodno kadrirani pejzaži. Bukovčeva autobiografija „Moj život“ neiscrpno je vrelo podataka, neraskidivo vezano za stvaralaštvo. Izložba prikazuje kronološki slijed, uspone i razočaranja mladog umjetnika hrabro vođenog idejom da postane umjetnik u europskoj prijestolnici, Parizu.

Djela za izložbu dolaze iz Velike Britanije, Francuske, Slovenije, Srbije, Vojvodine, Crne Gore, a posebna atrakcija izložbe monumentalna je kompozicija Isus prijatelj malenih iz crkve Franjevačkog samostana u Tomislavgradu impozantnih dimenzija 3 x 4,40 m, koja je nagrađena na pariškom Salonu 1888. godine. Slika će po prvi puta biti predstavljena hrvatskoj javnosti.

 

Razgledali su izložbu igračaka od papira u Galeriji ULUPUH-a, u Tkalčićevoj 14.

„Papertoys, ili igračke od papira, dio su globalne memorije mnogih prostora i mnogih generacija, a njihova jednostavna tehnika izrade – bilo presavijanjem, bilo rezanjem, slaganjem i lijepljenjem, učinila ih je odavno lako dostupnima i tako široko prisutnima. Posljednjih godina izrada papertoysa postala je trend; koncept koji uključuje spoj stare, tradicionalne tehnike sa suvremenom tehnologijom i novim medijima i uz korištenje interneta kao sredstva komunikacije i promocije. Tako je to danas u svijetu vrlo živa, razvijena i raznolika scena, na kojoj su aktivni autori širokog spektra i raznih usmjerenja. Uz to, scena koja ima svoju publiku i svoje kolekcionare. Od 2005. godine papertoys se na toj sceni pojavljuju i u svojoj umjetničkoj varijanti (“art papertoys“ ili „urban papertoys“), pa autori takvih „igračaka“ na kreativan način spajaju tradicionalne vještine s dizajnom i vizualnim umjetnostima, kod ovog potonjeg ponajviše s elementima kiparstva, slikarstva, ilustracije/crteža, stripa...

Marko Zubak, autor bogatog i raznovrsnog opusa, u svom stvaralaštvu poklonik suvremenog pristupa, novih medija i eksperimenata, kao i sinergije različitih umjetničkih disciplina i područja, pojavljuje se na papertoy sceni 2007. godine, odmah oduševljen beskrajnim mogućnostima koje se tu nude. Pritom on pojam „igračka od papira“ ne shvaća kao puku zabavu i time krajnji cilj, nego kao inspirativni start. Kao inovativno i uzbudljivo polazište u područje novih stvaralačkih ideja i novih rješenja. Kao polazište u područje vizualnih umjetnosti, gdje njegovi papertoys žive kao skulpture, reljefi i instalacije u likovnim pričama. O tome autor kaže: „U svojoj umjetničkoj varijanti papertoys za mene zapravo predstavljaju ´drugi pristup´ skulpturi, gdje se forma ne dobiva oduzimanjem ili dodavanjem materijala, nego krojenjem papira. Za mene, to je novi umjetnički medij za iskazivanje novih ideja.“ Danas, nakon deset godina rada i istraživanja, Zubak je u području izražavanja tim medijem izgradio bogat opus od nekoliko osebujnih papertoys-projekata i tematskih serija, kao i cijeli niz samostalnih skulptura. Sve te radove karakterizira s jedne strane specifična poetika i ekspresivnost, duhovitost i mladenačka znatiželja, a s druge angažiranost i želja da se kritički reagira na društveno-ekonomske i političke odnose u svojoj okolici - satirom, ironijom, a često i karikaturnom žaokom. (...)

Blockheads („kockoglavi“, u prenesenom smislu „glupani“, „praznoglavi“), uniformirani su likovi jednog izmišljenog, orvelovskog svijeta, koji žive dirigirano, neslobodno, sputano, nemisleće - i time dezorijentirano. Likovi su oblikovani kao umnožene matrice anonimnih urbanih činovnika, čiji su ponizni, snishodljiv stav, kao i dva predmeta raspoznavanja, aktovka i kravata, majstorski uzeti kao elementi za formu činovnika, ovdje papertoy-službenika iz jedne imaginarne svakodnevice. Iz nestvarne stvarnosti u kojoj se misli filtriraju, percepcija sužava, a individualno razmišljanje zabranjuje i zatvara u kavez. (...) Autor međutim uvijek uz situaciju dezorijentacije postavlja/nudi i opciju slobode i prosvjetljenja, otpora i neposluha, kao i potrebu javnog izražavanja stavova te izbijanja/iskakanja - doslovno i simbolički, iz dvodimenzionalne pasivnosti u trodimenzionalnu aktivnost te time u percepciju pravilne orijentacije.“

 

U Muzeju za umjetnost i obrt dočekala nas je izložba retro-lampi u potpisu talijanskih dizajnera.

Izložba je učenicima dočarala jednu od najupečatljivijih karakteristika talijanskog dizajna na području avangardne kućne rasvjete, koji nikada nije bio isključivo funkcionalan ili uvjetovan zakonima proizvodnje. Predstavljeno je šezdeset dizajnerskih lampi nastalih od početka pedesetih do kraja devedesetih godina prošlog stoljeća, iz Zbirke Cortopassi. Obuhvaćeno razdoblje obilježila je sloboda i nesputanost arhitekata i dizajnera, a projektirane lampe kao predmeta koji regulira nematerijalnu pojavu - svjetlost, omogućilo je istraživanje funkcionalnosti i duboke aspekte ljudske prirode.

Izložba o lampama predstavlja privilegirani pogled na talijanski dizajn i njegove teorijske postavke kroz tri ključna razdoblja.

Od 1950. do 1965. se razvijalo područje rasvjetne tehnologije, a proizvodnja prelazi iz malobrojnih zanatskih tvrtki koje se bave proizvodnjom lampi izvan okvira povijesne tradicije prema podjeli tržišta modernog serijskog namještaja između malih i srednjih tvrtki. Uzor u tome je sjevernoeuropski funkcionalizam, novi kulturalni background suprotan nasljeđu tradicionalnih povijesnih stilova prisutnih u Italiji nakon Drugog svjetskog rata. Kriterij funkcionalnosti s jedne strane koristi se za prekidanje veza s oblicima naslijeđenima iz prošlosti, a s druge, on se suprotstavlja obrazovanju talijanskih dizajnera koji nakon Drugog svjetskog rata djeluju u Milanu, gradu koji vrvi idejama i suradnjama između umjetnika, arhitekata, književnika.

U razdoblju od 1965. do 1980. godine dizajniranje rasvjetnih tijela ne želi samo riješiti tehnički problem ispravnog osvjetljenja, već propitati funkcionalne običaja kroz novi pogled na svijet, na društvo i na sudbinu samog dizajnerskog projektiranja. Oblik lampe i svjetlosni efekt koji ona daje poprimaju simboličku funkciju, a svjetlost poprima novu vrijednost - ne samo da osvjetljava stvarne predmete, pobjeđujući mrak, već otkriva i približava složene nematerijalne stvarnosti. Ta se promjena u području dizajna razvija u raznim teorijskim smjerovima, čiji se temelji mogu svesti na konceptualni i kritički dizajn (E. Sottsass Jr., Archizoom i Superstudio) pop matrica u mediteranskom kulturnom kontekstu (lampa 'Chiara' Marija Bellinija i 'Profiterole' Sergia Astija), te naposljetku, znanstveni i eksperimentalni pristup vezan uz pokrete Arte Programmata (Gruppo Dam, Grupa ARDITI, New Lamp Marija Venta).

Sljedeće razdoblje, od 1980. do 2000. godine, karakterizira velika sloboda, nemirne i neskladne boje, snažne teksture plastičnih površina, neravnoteža u formi i različiti materijali koji se ne daju imitirati. Njihov prvotni cilj nije pronaći izričaj dekorativnih, zaigranih znakova koji bi bili u suprotnosti sa svrhom predmeta, već dati metodološku otvorenost projektu kako bi predstavio društvo koje više nije homogeno, statično i jednodimenzionalno, već diskontinuirano i u stalnoj preobrazbi. U procesu raskida s racionalističkom i funkcionalnom strujom u dizajnu, te potvrđivanje nužnosti čistog istraživanja oslobođenog zakona tržišta, stvoreni su temelji za međunarodni plasman i suvremeni dizajn kojeg danas karakteriziraju globalne kulturalne razmjene i složena brojnost izbora.

Priloženi dokumenti:
Foto galerija.zip


Tražilica



Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Lista linkova je prazna




preskoči na navigaciju